5 zalet pozycjonowania stron internetowych

Jeśli prowadzisz własną firmę lub chcesz rozreklamować markę osobistą, musisz zadbać o to, aby być widocznym w sieci. Co to oznacza? Że Twoja strona powinna pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Aby było to możliwe, należy zadbać o jej pozycjonowanie. Dlatego przedstawiamy korzyści z podjęcia działań SEO.

1. Wzrost widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania

Nie do końca wiesz, jaki jest podstawowy cel pozycjonowania? To szereg działań mających wpływ na to, że strona internetowa pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania. A co oznacza „wysoko”? Na jednym z pierwszych miejsc i co najważniejsze – w obrębie pierwszej strony wyników, bo to właśnie na niej poprzestaje większość użytkowników internetu. Co prawda Ci wytrwalsi czasami szukają głębiej, jednak prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach internauci oczekują szybkiej, jak najbardziej adekwatnej informacji.

2. Wzrost ruchu na stronie

Pozycjonowanie stron internetowych, jak opisuje Bizzit.eu, zwiększa ruch na stronie, co jest naturalną konsekwencją obecności w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Choć nie tylko to wpływa na wzrost liczby odwiedzin, ponieważ potencjalni klienci pojawiają się również spoza wyszukiwarki. Jak to jest możliwe? Obecnie w pozycjonowaniu bardzo duży nacisk kładzie się na content marketing, który polega na tworzeniu jakościowych, potrzebnych użytkownikom treści. Mowa tu m.in. o artykułach czy poradnikach, w których występuje nawiązanie do Twojej firmy.

3. Zwiększenie rozpoznawalności oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki

Dzięki temu, że adres Twojej strony internetowej lub nazwa marki pojawia się w dobrze przygotowanych, merytorycznych materiałach, zwiększasz jej rozpoznawalność. To wpływa również na budowaniu zaufania do marki, stawianiu jej w pozycji eksperta. A dla klientów ważna jest świadomość, że np. pracownicy sklepu oferującego naturalne kosmetyki wiedzą, co jest szkodliwe dla skóry, a co nie oraz potrafią podpowiedzieć, co wybrać. Dzięki temu można też zdobyć pewność, że wszystkie sprzedawane produkty są zgodne z oczekiwaniami.

4. Niskie koszty pozyskania klientów

To, jaki będzie koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, m.in. konkurencyjności branży i fraz kluczowych. Jednak wciąż reklama w sieci jest tańsza, a bardziej skuteczna, niż w innych środkach masowego przekazu. W ten sposób można więc w stosunkowo tani sposób pozyskać nowych klientów. Trzeba tylko pamiętać, że nie wystarczy, że strona pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania – trzeba ją tam jeszcze utrzymać, a to sprawia, że działania podejmowane w ramach SEO powinny mieć charakter stały, regularny.

5. Wzrost zysków firmy

Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie ruchu, a także zaufania klientów do marki prowadzi najczęściej do jednego – wzrostu zysków i co za tym idzie – szanse na rozwój działalności. Dlatego przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w marketing w sieci zwykle nie żałują tej decyzji.

Na koniec chcielibyśmy jeszcze zwrócić Ci uwagę na to, że w przypadku pozycjonowania jedno działanie wpływa na kolejne. Gdy jesteś wyżej w wynikach, zwiększa się ruch na stronie, a to sprawia, że Twój brand staje się bardziej rozpoznawalny. Czy to się opłaca? Sam oceń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.