Marketing w czasie pandemii, czyli jak obecnie działać w social mediach?

Pandemia to zjawisko biologiczne, które jednak infekuje wiele płaszczyzn. Dezintegruje życie rodzinne, ale także biznesowe i ekonomiczne. Przekonała się o tym praktycznie każda agencja social media. Warszawa i inne duże miasta, w których działają biznesy, notują spore spadki sprzedaży. Jak działać w social mediach w tak niepewnych czasach?

Kwarantanna i jej skutki uboczne

Ogólnoświatowy lockdown skupił wszystkich w miejscu zamieszkania. Miał także inny skutek – życie publiczne przeniosło się do Internetu. Mimo że już wcześniej wiele aktywności dobrze funkcjonowało w sieci, podczas pandemii zjawisko nasiliło się jeszcze bardziej. Tym samym stworzyła się naturalna okazja do zwiększenia ilości odbiorców komunikatów w social media. Tendencję wykorzystuje każda agencja social media. Warszawa i inne miasta nie mają obecnie wielu imprez plenerowych, więc beneficjentem pandemii jest każdy, kto potrafi dobrze wykorzystać potencjał Internetu. Nawet podczas kwarantanny nie powinno się rezygnować z aktywności w social media, która prowadzi do komunikowania się z klientami.

Treści o pozytywnym charakterze

Jakie treści poleca do publikacji agencja social media? Warszawa skupia na swoim terenie najwięcej podmiotów gospodarczych. Mimo że ich działalność mocno wyhamowała, nadal istnieje. Mimo że ogólna sytuacja nie nastraja optymistycznie, warto tworzyć teksty w pozytywnym charakterze. Na pewno należy się skupić na tym, jak obecnie wygląda organizacja firmy i jej życia, co zmieniło się w całej branży. Jeśli firma planuje promocje i inne akcje, powinna o tym również informować. Można się też skupić na treściach poradnikowych lub szkoleniowych. Przyda się również odrobina humoru i rozrywki, choć w granicach rozsądku. Treści powinny ukazywać się regularnie, ale w kontrolowanych ilościach. Nadmiar postów może być odebrany za spam.

Wyzwania dla klientów

Mniej aktywny czas warto urozmaicić. Social media kochają wydarzenia, które działają jak kula śniegowa. Jednym z nich są akcje typu challenge. Czasem pokazuje się w nich swoje stare zdjęcia lub też ulubione książki bądź filmy. Można tworzyć własne wyzwania, na przykład wizualizując logo firmy w designie, jaki obowiązywał dekadę temu. Każda agencja social media w Warszawie przyzna, że trudne sytuacje często uruchamiają pokłady wielkiej kreatywności. Warto zachęcić followersów do działań, dzięki którym jeszcze bardziej poczują się związani z marką. To oni mogą być pomysłodawcami ciekawego contentu, który przerodzi się w kolejną zabawę.

Nowe narzędzia komunikacji

Media społecznościowe mają niejedno oblicze. Warto przyjrzeć się tym, których jeszcze nie wykorzystujemy. Każda agencja social media w Warszawie zatrudnia specjalistów, którzy doradzają, jaki komunikator będzie odpowiedni dla konkretnej branży. Konta firmowe można zakładać na kilku, zwłaszcza tych, które są bardzo popularne. Ostatnie dwa lata to coraz większe zainteresowanie TikTokiem. Z tego nowego narzędzia korzysta coraz więcej firm. Publikowanie treści jest bardziej skomplikowane niż w przypadku Facebooka lub Instagrama. Trzeba wykazać się większą kreatywnością i cierpliwością, przydają się także zdolności aktorskie. Jeśli grupą docelową są osoby młode, TikTok z pewnością powinien być aplikacją godną uwagi.

Czas pandemii może trwać przez długi czas. Dla działających w social mediach to wielka szansa na eksperymenty i próbowanie nowych rozwiązań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.