Pozycjonowanie strony samemu – jak to zrobić i czy warto?

Pozycjonując swoją stronę firmową, bloga czy sklep możemy liczyć nie tylko na wzrost widoczności, ale także coraz większą ilość odwiedzających. Ruch z wyszukiwarki jest w stanie zapewnić dużą konwersję, ale koszt pozycjonowania bywa czasem spory. To właśnie dlatego coraz więcej osób decyduje się na samodzielne prowadzenie działań marketingowych, w tym SEO.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

W teorii sprawa jest całkiem prosta i samodzielne pozycjonowanie stron nie powinno stanowić większego problemu. Wystarczy odpowiednio zoptymalizować witrynę, zadbać o dobrej jakości teksty i stosując linki zewnętrzne zwiększać moc witryny, co w konsekwencji powinno prowadzić do poprawy widoczności całego serwisu w wynikach wyszukiwania. Niestety sprawa tylko z pozoru jest prosta, a najmniejsze błędy mogą kosztować nas sporo pieniędzy, czasu i nerwów.

Oczywiście pozycjonowania da się nauczyć. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach budowania wartościowych stron, warto przeczytać poradnik Yoast Seo, ale pomimo że pomoże on delikatnie rozgryźć optymalizację, to osiągnięcie spektakularnych efektów nadal nie będzie tak proste, jak może się to z początku wydawać.

Aby pozycjonowanie stron było skuteczne, potrzebujemy:

  • odpowiedniego doświadczenia,
  • właściwego zoptymalizowania kodu strony,
  • sporej ilości wartościowych treści,
  • budżetu na proces link buildingu.

Dopiero te wszystkie rzeczy połączone w jedną całość zapewnią fajne efekty, ale pamiętajmy, że nie przyjdą one od razu. SEO potrzebuje czasu i wydaje się, że w dzisiejszych czasach bardzo trudno osiągnąć błyskawiczny wzrost pozycji w sposób bezpieczny.

Od czego zacząć samodzielne pozycjonowanie własnej strony?

Tak naprawdę swoją edukację należy rozpocząć od darmowych poradników i branżowych blogów. Na szczególną uwagę zasługują te zagraniczne, gdzie wiedza dostępna jest na wyciągnięcie ręki. W pierwszej kolejności należy skupić się na działaniach optymalizacyjnych. Jeśli nasza strona ma większy staż i choć minimalną ilość ruchu, pozytywne zmiany dokonane na stronie mogą przynieść naprawdę szybkie i całkiem dobre efekty. Ważne, by całość przeprowadzić z głową i stosować się do podstawowych zasad SEO.

Po ukończeniu działań optymalizacyjnych powinniśmy zainteresować się link buildingiem. Dobrej jakości odnośniki zewnętrzne podnoszą pozycję strony i wzmacniają jej wartość w oczach popularnych wyszukiwarek. Niestety ten etap wiąże się z największym ryzykiem zaszkodzenia stronie, dlatego powinien być przeprowadzany z rozwagą i dużą ostrożnością. Pamiętajmy, by stosować się do zasady, która mówi, że w budowaniu linków bardziej liczy się jakość, a nie ilość.

Samodzielne pozycjonowania czy współpraca z agencją SEO?

Samodzielna praca nad stroną bez wątpienia mocno ograniczy koszty, ale czy pozwoli nam to osiągnąć zadowalające efekty w postaci zwiększonej ilości odwiedzających i lepszej konwersji? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo osoby bez doświadczenia pomimo najszczerszych chęci mogą mieć spory problem z przebiciem się w bardziej konkurencyjnych branżach. Samodzielne pozycjonowanie stron jest tanie, ale jeśli nie zapewni przypływu odwiedzających, to będzie bezcelową stratą czasu i pieniędzy.

Współpraca z dobrą agencją może przyczynić się do uzyskania szybkich efektów. Oczywiście nikt nie wypozycjonuje trudnych słów kluczowych w miesiąc czy dwa, ale systematyczny wzrost pozycji powinien być widoczny od samego początku nawiązania współpracy. Wydaje się, że w przypadku braku doświadczenia samodzielna praca nad stroną nie jest najlepszym rozwiązaniem i raczej nie zapewni pożądanych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.