Reklamować nie każdy się umie. Ale agencja reklamowa, wie jak to zrobić

Artykuł partnera.

Wydawać by się mogło, że reklama to nic trudnego. Ot zlecić wydruk kilkuset ulotek (ba! W przypływie szaleństwa nawet tysiąca, czy dwóch), poroznosić je, zamówić kilkadziesiąt plakatów rozwiesić tu i ówdzie, a do tego wrzucić jakiś post sponsorowany na Facebooku i zrobione: klienci będą walić drzwiami i oknami. Niestety nic bardziej mylnego. Kasa przepada a klientów jak nie było, tak nie ma. Dlaczego?

Bo często po prostu brakuje nam wiedzy i analizy. Dlatego pomocna będzie agencja reklamowa. Zielona Góra słynie z kreatywnych, pełnych pomysłu specjalistów. I to tu polecamy szukać.

Agencja reklamowa. Zielona Góra rozumie znaczenie analizy

Słowa analiza pojawia się tutaj nie bez powodu. To jedno z pierwszych i kluczowych działań, które podejmuje agencja reklamowa z Zielonej Góry. Wnikliwie bada nie tylko Twoje potrzeby i to czego Ty jako zleceniodawca oczekujesz, ale także grupę, do której mógłbyś dotrzeć. Dzięki temu nie angażuje pieniędzy w działania, które nie przyniosą rezultatu. Przytoczę przykład (może trochę przerysowany): chcesz sprzedać interaktywne zabawki dla dzieci, a Twoje plakaty zostawiasz w barze u znajomego. O ile rodzic może odwiedzać bar, tak prawdopodobieństwo, że w czasie wolnym od rodzicielskich obowiązków będzie przeglądał ofertę sklepu z zabawkami jest znikome. Szkoda i czasu, i pieniędzy na taką kampanie reklamową.

Agencje reklamowe zaprojektują nazwę, logo i stronę www

Dlatego agencje reklamowe z Zielonej Góry (i nie tylko) koncentrują się na efektywnym wykorzystaniu możliwości w oparciu o wcześniejszą analizę. I tak na tej podstawie mogą zaproponować chwytliwą nazwę dla firmy, usługi, produktu. Stworzą odpowiednie logo, przygotują materiały promocyjne od postaw: wykonają zdjęcia produktu, zrealizują spot, stworzą opisy, hasła i treści, przygotują stronę internetową. A następnie przejdą do kampanii promocyjnej przy wykorzystaniu różnych nośników.

Nośniki reklamowe. I tu przyda się analiza

I tu po raz kolejny kłania się analiza… To jej wynikami profesjonaliści kierują się przy wyborze odpowiednich nośników reklamowych. Do dyspozycji mają m.in. druk, radio, telewizję, internet, prasę, terenowe eventy. Odpowiednie „żonglowanie” między tymi opcjami i właściwy rozkład zaangażowania i środków są kluczowe w osiągnięciu pożądanego celu (czy to sprzedażowego czy wizerunkowo). Dla przykładu, firma, która sprzedaje aparaty słuchowe swoją ofertę głównie kieruje do osób starszych. Dlatego w tym przypadku bardziej efektywna będzie kampania np. w gazetach, poprzez ulotki czy po prostu w terenie. Z kolei promocja za pomocą internetowych banerów już nie przyniesie tak dobrych rezultatów.

W realizacji kampani marketingowych znaczenie ma wiele zmiennych. Szkopuł w tym, żeby je odpowiednio dopasować. Z całą pewnością doświadczenie agencji reklamowych z Zielonej Góry jest kluczowe przy efektywnym promowaniu firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.