Aplikacja mobilna – klucz do skutecznego programu lojalnościowego

Dostosowanie programu lojalnościowego do preferencji jego przyszłych uczestników jest czynnikiem mającym kluczowe znaczenie dla jego powodzenia. Dotyczy to zarówno samego procesu zbierania punktów i rodzaju nagród, jak również wykorzystanych narzędzi. W erze, w której w aplikacjach mobilnych spędzamy średnio 4-5 godzin dziennie, jak wynika z raportu data.ai, właśnie aplikacja mobilna jest tym, czego potrzebują uczestnicy programów lojalnościowych.

Aplikacja mobilna wpisująca się w aktualne trendy zakupowe

Raport „Digital 2022” bardzo dokładnie obrazuje, jak wyglądają nawyki współczesnego społeczeństwa, jeśli chodzi o korzystanie z urządzeń elektronicznych. Aż 67,1% ludzi na świecie korzysta na co dzień ze smartfonów i tabletów, spędzając na nich 4h 48 min. 43% tego czasu poświęcają oni na aplikacje mobilne. Ponadto coraz więcej osób robi zakupy właśnie za pośrednictwem smartfonów, tak deklaruje 76% respondentów. Jest to wygodny, szybki i łatwo dostępny sposób – telefon jest nieodłącznym towarzyszem naszej codzienności.

W 2021 roku aplikacje mobilne były instalowane 230 mld razy, co stanowi wzrost o 5,5% w stosunku do roku 2020. Można więc wnioskować, że w kolejnych latach ta tendencja wzrostowa i zainteresowanie aplikacjami mobilnymi będą utrzymywały się na wysokim poziomie. Właśnie z tego powodu przy programie lojalnościowym warto jest uwzględniać aplikację będącą narzędziem umożliwiającym korzystanie z programu i przywilejów z nim związanych.

Program lojalnościowy z dodatkowym kanałem komunikacji z klientem

Aplikacja mobilna jest dużym udogodnieniem zarówno dla uczestników programu lojalnościowego, jak również samego organizatora. Wykorzystywana jest nie tylko do naliczania punktów, ale też do komunikacji z uczestnikami. Umożliwia wysyłanie powiadomień, spersonalizowanych wiadomości, a także indywidualnych ofert. Zebrane dane na temat nawyków zakupowych klienta i jego preferencji pozwalają na dopasowanie do nich komunikatów, które jeszcze silniej angażują uczestników programu lojalnościowego.

Celem programu lojalnościowego jest oczywiście wzrost sprzedaży, co jest bezpośrednio związane z budowaniem silnych relacji z klientami. Trudno jest sobie wyobrazić ten proces bez sprawnej komunikacji. Dzięki niej jesteś w stałym kontakcie z uczestnikami programu, reagujesz odpowiednio na ich potrzeby, co przekłada się na wzrost ich zaufania i lojalności.

Program lojalnościowy wspierany o dodatkowe aktywności

Aby program lojalnościowy był jeszcze bardziej atrakcyjny dla jego uczestników, możesz uzupełnić go o elementy rozrywki. Rywalizacja i zabawa jeszcze mocniej ich angażują, a także podtrzymują wysoki poziom motywacji.Aplikacja mobilna pozwala na uruchomienie wraz z programem lojalnościowym konkursu lub loterii. Zwiększają one świadomość marki, a także skutecznie przyciągają nowych klientów. Aby jednak możliwe było wdrożenie takich aktywności w program lojalnościowy, potrzebujesz aplikacji mobilnej, która jest elastyczna i przystosowana do rozbudowy, jak jest to w przypadku Loyalty Starter. Jest to platforma przeznaczona do zarządzania programem lojalnościowym. Dostępne są na niej dodatkowe funkcje, towarzyszące programom, jak właśnie loterie, konkursy czy quizy. Możesz je uruchomić w dowolnym momencie, kiedy stwierdzisz, że uczestnicy programu potrzebują dodatkowego motywatora.

Aplikacja mobilna wygodniejsza od karty lojalnościowej

W programie lojalnościowym potrzebne jest narzędzie przeznaczone do naliczania punktów. Przez długi czas była nim plastikowa karta, którą należało pokazać i zeskanować w trakcie płatności za usługę lub produkty. Od kilku lat dostrzec można jednak, że karty lojalnościowe w znaczącym stopniu zostały zastąpione przez aplikacje mobilne. To właśnie reakcja organizatorów na zmiany nawyków społeczeństwa, które coraz więcej korzysta ze swoich telefonów i aplikacji. Ponadto karta umożliwia jedynie naliczanie punktów, podczas gdy aplikacja mobilna pozwala na ich kontrolę, dostęp do katalogu nagród i dodatkowych aktywności, jak quizy i konkursy. Organizator dzięki aplikacji zyskuje dodatkowy kanał komunikacji i dostęp do bazy danych dotyczących nawyków i preferencji zakupowych swoich klientów. To właśnie buduje przewagę aplikacji mobilnej nad kartą lojalnościową.

Urządzenia mobilne w XXI wieku nabrały nowego znaczenia, a programy lojalnościowe przestały ograniczać się tylko do zbierania punktów i wymiany ich na nagrody. Aplikacja mobilna świetnie łączy nawyki konsumentów i rolę, jaką dzisiaj odgrywają programy lojalnościowe – nie tylko wspierają sprzedaż, ale również budują silne relacje klienta z marką, wspierają jego zaufanie i dostarczają mu rozrywki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.