Dlaczego reklama Google Ads jest skuteczna? Na czym polega jej fenomen i czy rzeczywiście warto w nią inwestować? Przede wszystkim jest to sposób na zaistnienie Twojej firmy w wyszukiwarce Google w błyskawiczny sposób. Dobry specjalista Google Ads sprawi, że na Twoją stronę w krótkim czasie wejdzie wiele osób, co może się przełożyć na większe zyski.
Jak jednak tworzyć reklamy Google Adwords i czy można robić to samemu? Stworzenie kampanii nie jest przesadnie skomplikowane, lecz jeśli chcesz, by była ona skuteczna i nie były to pieniądze wyrzucone w błoto, lepiej zaufaj doświadczonym specjalistom, dla których reklamy graficzne czy tekstowe są codziennością.
Jak działa reklama Google Ads?
Google Ads (kiedyś Google Adwords, ale wiele firm wciąż posługuje się tą nazwą) to płatny system reklamowy Google. Dzięki niemu użytkownicy – po kliknięciu reklamy – mogą znaleźć się na Twojej stronie internetowej. Zwiększa to ruch w Twojej witrynie, a więcej odwiedzających, to większa szansa na zarobek.
Reklamy Google Ads są skuteczne, ponieważ już 90 proc. internautów korzysta z tej wyszukiwarki, pula odbiorców jest więc ogromna. Profesjonalna firma realizująca kampanie SEM oraz Google Ads przygotuje dla Ciebie ofertę, dzięki której uda Ci się dotrzeć dokładnie do tego typu klientów, na których najbardziej Ci zależy.
Wiele rodzajów kampanii Google Adwords
Reklamowy system Google umożliwia przygotowanie kampanii skierowanej do konkretnej grupy społecznej. Możliwe jest określenie wieku odbiorców, miejsca ich zamieszkania, preferencji i wielu innych wskaźników. Dzięki temu specjaliści mogą przygotować dla Twojej firmy reklamę dostosowaną do charakteru potencjalnych klientów, mieszczącą się jednocześnie w budżecie, który jesteś w stanie na to przeznaczyć.
System Google Ads przewiduje również wiele różnego formatów kampanii. Dzięki temu z pomocą profesjonalistów możesz wybrać te, które najlepiej pasują do Twojej działalności.
Wyróżniamy wśród nich:
- reklamy w sieci wyszukiwania,
- kampanie w sieci reklamowej,
- kampanie produktowe,
- remarketing.
Kampanie produktowe i w sieci reklamowej
Korzystając z sieci reklamowej możesz zdecydować się na reklamy displayowe. Dzięki nim banery z Twoim produktem lub usługą mogą pojawić się na stronach współpracujących z Google. Dobierane w tym przypadku są witryny charakteryzujące się podobną tematyką do Twojej działalności, na których przebywać może Twój potencjalny klient.
Kampanie produktowe o różnej tematyce skupiają się przede wszystkim na branży e-commerce. Taka reklama internetowa ma promować Twój sklep i przekonywać do zakupów potencjalnych klientów. Prezentowana jest w niej Twoja oferta, a użytkownikom wyświetlają się dokładnie takie produkty, które mają szansę ich zainteresować i skłonić do odwiedzenia sklepu.
Co to jest remarketing?
Remarketingiem nazywamy wszystkie działania, które mają na celu nakłonienie klienta do powrotu do Twojej strony. Mogą skupić się na przyciągnięciu go na kolejne zakupy lub namówieniu go do zakończenia transakcji, którą już zaczął, ale z jakiegoś powodu przerwał.
Ich głównym zadaniem jest przypomnienie użytkownikowi o Twojej witrynie. Mają sprawić, że będzie korzystał z Twoich produktów i usług, zamiast przejść do konkurencji. Osiągnąć taki cel można na wiele sposobów, np. dzięki umieszczonej w tekście reklamy zachęcie, żartowi słownemu czy innej formie, która go przekona.
Pokaż swoją firmę w wyszukiwarce Google
Najczęściej stosowaną formą zdobywania nowych klientów jest reklama w sieci wyszukiwania. Tworzy się ją dzięki odpowiedniemu doborowy słów kluczowych, przez co wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania. Co więcej, opłaty naliczane są jedynie za realny efekt. Gwarantuje to system płatności pay per click – płacisz jedynie za potencjalnego klienta, który odwiedzi Twój serwis, a nie za samo wyświetlanie reklam.
Jak zaistnieć w sieci wyszukiwania Google?
Dobre przygotowanie reklamy tekstowej sprawi, że Twoja strona będzie się pojawiała w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych przez użytkowników. Oznacza to, że większość osób, które wejdą na Twój serwis, rzeczywiście będzie poszukiwało produktów lub usług, które Ty masz w swojej ofercie. Dzięki temu zdobędziesz wartościowych odbiorców, którzy mogą Ci przynieść realny zysk.
Działania te warto połączyć również z pozycjonowaniem, ono jednak jest procesem wymagającym więcej czasu. Z pomocą ekspertów możesz jednak zainwestować w linki sponsorowane i stworzyć kompleksową kampanię, która skutecznie wypromuje Twoją działalność na wielu polach.
Czy warto inwestować w reklamy Google Ads?
Google Ads to reklama płatna, której efekty są widoczne gołym okiem. Spoglądając na rosnącą liczbę osób odwiedzających Twoją stronę, będziesz doskonale wiedział, za co płacisz ekspertom. Dzięki optymalizacji kampanii możesz przyciągnąć do siebie wielu użytkowników, a następnie zatrzymać ich atrakcyjną ofertą i konkurencyjnymi cenami.
Jeśli chcesz sam decydować o budżecie reklamowym swojej firmy, zwiększyć jej rozpoznawalność i odnotować wzrost odwiedzin w krótkim czasie, to Google Ads będzie dla Ciebie idealne. Nie masz dłużej na co czekać – wyprzedź konkurencję i wyraźnie zaznacz swoją obecność w sieci.