Jak powinien wyglądać sklep internetowy

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy to taki, który sprawia, że klienci do niego wracają. Jak jednak wśród tylu projektów wybrać ten idealny? Tym bardziej , nie mając o tym większej wiedzy. Oto kilka złotych wskazówek, które rozjaśnią przynajmniej kilka kwestii.

Szybkość dokonania zakupu

Tworząc sklep internetowy uczmy się od najlepszych. Przeglądając najlepiej pozycjonowane sklepy internetowe, działające w różnych branżach można znaleźć kilka wspólnych elementów, które mimo że wyglądają inaczej, to i tak mają ten sam system budowy.

3 kroki dokonania transakcji

Jest to stara i dobrze znana zasada. Im proces kupna jest mniej skomplikowany, tym mniej jest porzuconych koszyków w sklepie. Dlatego też należy zadbać, aby były to maksymalnie trzy, szybko uzupełnione etapy i ich wykonanie nie zajmowało zbyt dużo czasu. Wczujmy się teraz w skórę klienta, który wybrawszy towar, chce jak najszybciej poczuć się jego właścicielem. To uczucie daje mu finalizacja zakupu. Trudności czy konieczność uzupełniania niepotrzebnych jego zdaniem danych prowadzi go do frustracji, a tego jako sklep chcemy uniknąć. Dlatego projektując sklep internetowy, dbajmy o dobre samopoczucie klienta i jego wygodę.

Architektura strony

Obecnie ogromna ilość transakcji, dokonywana jest z urządzeń mobilnych. Projektowanie sklepów internetowych to zadanie, które należy zlecić profesjonalistom. Mając doświadczenie i będąc na bieżąco z trendami, mogą nam polecić najkorzystniejsze rozwiązanie.  Bo im bardziej prosta, czytelna, i z mniejszą ilością elementów architektura strony,  tym lepiej dla klienta. Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, ma działać szybko, wiec zamiast fajerwerków na stronie, postawmy lepiej na szybkość ładowania podstron oraz przejrzystość.

Identyfikacja wizualna

Jaki sklep kojarzy Ci się z kolorem pomarańczowym? A z zebrą? No dobra, wyobraź sobie sklep internetowy z zielonym akcentem. Pewnie w odpowiedzi na te pytania przewinęło Ci się kilka nazw, znanych na polskim rynku sklepów internetowych. Tworząc sklep internetowy, trzeba odpowiednio dobrać kolory, bo ludzie w większości przypadków są wzrokowcami. Odcienie muszą być wyraźne, a wybrany kolor warto, żeby towarzyszył nam na każdej podstronie sklepu, jaką przewijamy. Powinien być dawkowany w takiej ilości, aby był widoczny, ale nie konkurował z wystawionymi na sprzedaż produktami o uwagę klienta.

Projektowanie sklepów internetowych, to nie jest wcale tak prosta sprawa. Należy nie tylko usprawnić cały proces zakupowy, który zaczyna się już od kliknięcia w adres URL, ale sprawić, aby przeglądanie towaru było dla klienta łatwe, przyjemne i atrakcyjne. Nie mając tak wysokiej pozycji, ani możliwości udzielania wielkich rabatów, warto zwrócić się w stronę funkcjonalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.