Teksty, które znajdują się na stronie internetowej mają ogromne znaczenie dla spełniania zakładanych celów istnienia witryny. Strona www ma bowiem wymierne znaczenie dla coraz większej liczby przedsiębiorstw – a w przypadku usług internetowych czy branży e-commerce jej posiadanie jej niemal niezbędne.
Warto wiedzieć, że wysokiej jakości treść na stronie podnosi jej wartość w oczach nie tylko potencjalnych klientów, lecz również wyszukiwarek Google. Właśnie z tego powodu warto zdecydować się na współpracę w tym zakresie z doświadczonym copywriterem – który wyciśnie esencję z Twojej oferty, a następnie najlepiej jak potrafi, zaprezentuje ją odbiorcy.
Określenie docelowej grupy odbiorców
Zanim przystąpi się do tworzenia tekstów na strony internetowe należy dokładnie określić, do kogo kierujemy nasze słowa. Inaczej będziemy mówić o zabawkach dla dzieci, a inaczej o kredytach dla firm. Właśnie z tego powodu należy zacząć od odbiorcy – określić jego charakterystyczne cechy i na tej podstawie dopasować m.in. styl wypowiedzi.
Można iść znacznie dalej i określić wartości potencjalnego klienta, oczekiwania, potrzeby czy problemy, z którymi się mierzy. Wszystko to przekłada się na uzyskanie lepszego obrazu odbiorcy.
Określenie celu reklamowego
Teksty na strony internetowe są mocno powiązane z pisaniem pod UX (User Experience). Jeżeli prowadzimy działalność, w której celem jest pozyskanie kontaktów – w treści powinniśmy zachęcić odbiorcę np. do wypełnienia formularza lub pozostawienia danych kontaktowych.
Natomiast, gdy mówimy o przypadku, w którym klient ma zjawić się np. w warsztacie samochodowym – należy dobrze wyeksponować adres, jak również zachęcić np. do rezerwacji wizyty drogą telefoniczną.
Odpowiedni podział treści na podstronach
Pomimo, że jest to już kwestia po stronie webdevelopera, to teksty na strony powinny być rozdzielone pomiędzy różne zakładki tematyczne. Wymaga to także zaplanowania strategii SEO – podstrony powinny odpowiadać rzeczywistym wyszukiwaniom użytkowników. Każda usługa lub produkt – najlepiej, aby zostały opisane z osobna, dzięki czemu potencjalny klient z łatwością znajdzie to, czego szuka i nie pogubi się w gąszczu niezorganizowanych informacji.
Język korzyści i wymijanie obiekcji
Kolejna zasada to zero negatywności. W tekstach na strony internetowe powinniśmy nawet unikać negatywnie nacechowanych zwrotów – oczywiście bez popadania w skrajności. Potencjalny klient chce zdecydowanie uzyskać korzyści w związku ze zdecydowaniem się na Twój produkt lub usługę, dlatego… należy mu je przedstawić!
Nie zapominajmy także o obiekcjach, które może posiadać odbiorca. W tekstach powinniśmy zamieścić na nie „kontr-odpowiedzi”. W ten sposób, wraz ze świadomością korzyści, o wiele skuteczniej przekonamy odwiedzającego witrynę do stania się klientem!
Podsumowanie
Jeżeli masz na uwadze długoterminowe planowanie swojego biznesu – nie oszczędzaj na tekstach, za które płacisz tylko raz. Zleć ich wykonanie doświadczonemu copywriterowi!