Pozycjonowaniem lokalnym nazywamy szereg różnych procesów, które mają w efekcie doprowadzić wybraną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Proces ten tylko brzmi prosto – w praktyce jednak jego przeprowadzenie wymaga ogromnej wiedzy oraz obycia i wieloletniego doświadczenia w branży pozycjonerskiej. Większość osób błędnie zakłada, że pozycjonowanie można przeprowadzać wyłącznie wobec przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes wyłącznie w sieci, tj. dla sklepów czy katalogów. Tak naprawdę jest zupełnie inaczej. Proces ten może sprawdzić się także w przypadku firm prowadzonych wyłącznie stacjonarnie, gdyż pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów np. sklepu, gabinetu usługowego lub placówki handlowej, w której zakupów można dokonać stacjonarnie.
Pozycjonowaniem lokalnym zwiększysz konkurencyjność swojej witryny
Pozycjonowaniem lokalnym można zupełnie zmienić sposób prowadzenia swojej firmy stacjonarnej, a fakt ten nie powinien nikogo dziwić. Proces ten polega na podnoszeniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów jest podstawowym źródłem informacji na temat nowych stron, sklepów i innych witryn. Tym samym warto się w niej znaleźć i to jak najwyżej, aby w efekcie osiągnąć coraz więcej klientów, którzy cechują się wysoką konwersją. Rozwiązanie to tylko z pozoru dotyczy firm mających swoje centrum generowania dochodów w sieci, gdyż pozycjonowanie znakomicie się sprawdza także w modelu lokalnym.
W pozycjonowaniu lokalnym liczą się frazy kluczowe
W pozycjonowaniu lokalnym liczą się między innymi frazy, które powinny być ściśle dopasowane do regionu, w którym stacjonuje dany gabinet, sklep czy firma usługowa. Regionem może być miasto, dzielnica, wieś, a nawet województwo czy powiat. Jak wygląda frazy typowe dla lokalizacji?
- „buty dziecięce w Krakowie tanio”,
- „koncerty Poznań 2022”,
- „restauracje Warszawa centrum”,
- i inne.
Co ciekawe, algorytm Google jest jednak na tyle zaawansowany technicznie, że w niektórych przypadkach nie ma potrzeby wpisywania nazwy miasta, wystarczy samo „sklep z butami”. Wówczas Google wyświetli na samej górze wyniki sklepów stacjonarnych z obuwiem i zaznaczy ich pozycję na mapie, wykorzystując w tym celu naszą lokalizację GPS.
Inne etapy związane z pozycjonowaniem lokalnym
Z pozycjonowaniem lokalnym wiąże się wiele różnych istotnych czynności, które warto zawsze wykonać z odpowiednio dużym zaangażowaniem. Należy wśród nich wyróżnić działania on-site oraz off-site, a także poprzedzający je audyt SEO. Ponadto w wielu przypadkach, szczególnie jeśli chcemy wskoczyć z naszą frazą jak najwyżej, powinniśmy zdecydować się także na inne poboczne działania marketingowe, takie jak artykuły sponsorowane, reklama displayowa, newslettering oraz mailing.
Warto to jednak zrobić – w wyszukiwarce Google tkwi ogromna siła, którą każdy przedsiębiorca powinien wykorzystać dla siebie. Część osób o tym zapomina, przez co traci dużą część swoje potencjalnego dochodu na rzecz firm konkurencyjnych.
Świetnie, że znalazłam wasz tekst 🙂