Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Obecnie coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie swojej działalności w sieci. To właśnie tam mogą one trafić do największego grona potencjalnych klientów i zakorzenić się w ich świadomości. Jednak, by można było skutecznie pozyskiwać klientów, niezbędne są odpowiednie działania marketingowe. Wobec tego, warto zdecydować się na przeprowadzenie kampanii reklamowej, na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych jakim jest Facebook. Dlaczego będzie to niezwykle opłacalne i jak zrobić to dobrze?

Facebook- medium z ogromną popularnością

Facebook jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, które skupia ogromną rzeszę użytkowników. Jak łatwo można się domyślić, reklamowanie tam swojej marki ma ogromny potencjał. Niemniej jednak zalet reklamowania się na Facebooku jest o wiele więcej. Do największych z nich można zaliczyć:

  • możliwość wchodzenia w interakcje z reklamą- użytkownicy Facebooka dość żywiołowo reagują na każdy post, a to może znacznie pomóc każdej reklamie. Każde polubienie, udostępnienie czy skomentowanie sprawia, że znacznie rozrasta się siatka osób, do których dotrze dany post reklamowy. Oczywiście reklama musi być przygotowana w taki sposób, by rzeczywiście do tej interakcji zachęcała.
  • definiowanie listy odbiorców- Facebook daje reklamodawcom możliwość określenia listy odbiorców. Dzięki temu trafi ona bezpośrednio do grupy docelowej, gdzie może wywołać pożądane reakcje.
  • remarketing- reklama na Facebooku daje również możliwość prowadzenia działań z zakresu remarketingu, czyli ponownego trafiania do konkretnych odbiorców. Wobec tego, zwiększa się szansa na to, że przy drugim kontakcie z reklamą, użytkownik będzie zdecydowany podjąć określone działania.
  • mierzalne efekty- prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku to przede wszystkim garść statystyk i pełna mierzalność efektów. Dzięki temu reklamodawca może precyzyjnie określić, które z jego działań przynoszą efekty, a które wymagają wprowadzenia modyfikacji.
  • wsparcie witryny internetowej- reklamowanie się na Facebooku ma również niebagatelne znaczenie dla ruchu generowanego na głównej witrynie. Użytkownicy dowiadują się o istnieniu danej marki, a także chcą dowiedzieć się więcej, więc zaglądają na stronę internetową, do której dana reklama linkuje. Kampanie reklamowe na Facebooku pozwolą więc zbudować świadomość marki.

Reklama na Facebooku- czy warto prowadzić kampanię samodzielnie?

Wielu reklamodawców docenia sobie fakt, że prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku może odbywać się dość niskim kosztem. Niemniej jednak, podejście to nie jest właściwe z kilku powodów. Po pierwsze, nie mając doświadczenia w przeprowadzaniu kampanii reklamowych, znacznie zwiększa się ryzyko popełnienia błędu, który może daną markę wiele kosztować. Po drugie, kierowanie się jedynie kosztami i ich minimalizowanie, nigdy nie przyniesie zadowalających efektów. Okazuje się, że by coś zyskać, trzeba przede wszystkim zainwestować. Z tego też powodu, nie warto zabierać się za samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku, w przypadku kiedy wyraźnie brakuje nam doświadczenia.

Komu powierzyć przeprowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku?

Obecnie można skorzystać z usług wyspecjalizowanych agencji, które zadbają o prowadzenie kanałów social media. Powierzenie kampanii reklamowej w ręce specjalistów przyniesie reklamodawcy same korzyści. Największą z nich będzie sam fakt, że pozwolą oni ustrzec się drobnych błędów, które w praktyce, mogą doprowadzić nawet do całkowitej utraty stałych środków. Co więcej, fachowcy zadbają o to, by marka uniknęła wpadek podczas komunikacji z klientem, a także stale będą mierzyć efekty kampanii i na bieżąco na nie reagować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.