Reklama w Internecie to opcja, po którą sięga coraz więcej przedsiębiorców. Najczęściej reklama w wyszukiwarkach jest tworzona pod pozycjonowanie strony. Jest wiele możliwości promowania swojego biznesu. Wiele zależy od tego, jaki budżet założono na działania tego typu.
Reklamy tekstowe, czyli linki sponsorowane
Jednym z bardziej popularnych rodzajów reklamy są linki sponsorowane. Widać je zaraz przy wynikach wyszukiwania, są oznaczone polem z napisem „Reklama”. To wyraźny znak dla osób, które szukają konkretnego produktu lub usługi. Taką opcję poleca się firmom, które chcą zasygnalizować swoją ofertę osobom, szukającym konkretnych fraz. Reklamy tego typu są idealnie skrojone pod daną frazę, podając googlującym gotowe odpowiedzi. To wygodna reklama w wyszukiwarkach a kluczem do niej jest zachęcenie potencjalnego klienta do kliknięcia w naszą reklamę i tym samym przeniesienie się do podpiętej pod nią witryny. Wyświetlana reklama może mieć mniejszy lub większy rozmiar. Wszystko zależy od tego, czy wybierze się dodatkowo opcję ewentualnego rozszerzenia.
Dynamiczna reklama w wyszukiwarkach
Odmianą reklamy tekstowej jest tak zwana reklama dynamiczna. W jej przypadku system automatycznie reaguje na wpisaną frazę. Wybiera też stronę docelową z witryny, która najlepiej odpowiada na wpisane zapytania. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla rozbudowanych witryn i sklepów internetowych. Zwykle jest w nich wiele kategorii i produktów, które można promować, podpinając pod frazy klientów. Specjaliści nie polecają takich działań w przypadku stron, które szybko się zmieniają. Reklamy tego typu wyglądają jak zwykłe rozszerzone reklamy tekstowe. Istnieje jeszcze kategoria reklam, które wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Wystarczy na nią kliknąć, aby uzyskać połączenie z podanym numerem telefonu. Z tego typu reklamą można wyświetlać także informacje o witrynie oraz rozszerzenia lokalizacji. Decydują się na nie takie podmioty jak pomoc drogowa, firmy transportowe czy też serwis dostarczający jedzenie.
Reklamy produktowe
Reklama w wyszukiwarkach to także możliwość promowania konkretnych produktów. Już z poziomu samej wyszukiwarki istnieje możliwość zaprezentowania potencjalnym klientom np. zdjęcia produktu, jego ceny oraz firmy, jaka go sprzedaje. W niektórych przypadkach system wyświetla także średnią ocen produktu i ich ogólną ilość. To jasny komunikat dla zainteresowanych, którzy po kliknięciu w reklamowany produkt są natychmiast przekierowani na podstronę z tym produktem. Skraca się tym samym ścieżkę zakupową, przez co mniej osób rezygnuje z procesu zakupu przed jego finalizacją. Godne uwagi są także uniwersalne kampanie promujące aplikacje. System potrzebuje jednak informacji na temat aplikacji, przetwarzając następnie zebrane dane. Firma, która wybierze taką opcję, może liczyć na zwiększenie zaangażowania użytkowników w aplikacji.